به نوشته ایندیپندنت، سیاستمداران قرقیزستان از مکان نسخه اصلی قانون اساسی این کشور اطلاعی ندارند.

مقامات قرقیزستان قانون اساسی این کشور را گم کردند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سیاستمداران قرقیزستان قانون اساسی این کشور را گم کرده‌اند! در جلسه‌ای که برای بحث درباره تغییراتی در قانون این کشور تشکیل شده بود، مشخص شد کسی از مکان سند اصلی قانون اساسی خبر ندارد.

جدیدترین نسخه قانون اساسی قرقیزستان در همه‌پرسی ژوئن 2010  که برای کاهش قدرت رئیس‌جمهور و افزایش اختیارات پارلمان صورت گرفت، تأیید شد.

اعضای پارلمان قرقیزستان 19 اکتبر درباره اصلاح احتمالی قانون اساسی به گفتگو نشستند و در همان زمان درباره مکان دقیق این سند مهم دچار تردید شدند. برخی این موضوع را نیرنگی برای منحرف کردن توجه مردم از تغییراتی که قرار است در قانون اساسی این کشور ایجاد شود، می دانند. این موضوع ریشه های سیاسی پر جنجالی دارد. پارلمان در بهار 2010 و در زمان سرنگونی «قربان‌بیک باقی‌یف،» رئیس‌جمهور قرقیزستان غارت شد.

وزیر دادگستری اعلام کرد یک کپی از قانون اساسی را در اختیار دارد، اما نسخه اصلی در دست ریاست‌جمهوری است. مقامات دولت نیز می‌گویند نسخه اصلی در اختیار وزارت دادگستری است. برخی مقامات نیز می‌گویند احتمال دارد پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی، هیچ نسخه اصلی امضا نشده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار