رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ارزش دلاری کالا‌های صادر شده در شش ماهه اول امسال از استان را بیش از 158 میلیون دلار عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  کالاهای صادراتی استان زنجان در شش ماهه اول امسال را 12 هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش دلاری کالا‌های صادر شده در شش ماهه اول امسال بیش از 158 میلیون دلار بوده است.
فغفوری افزود:این مقدار تقریبا 98 درصد پیش‌بینی‌ها در شش ماهه اول سال را محقق کرده و این در حالی است که  معمولا  30 تا 35 درصد از صادرات کل سال در شش ماهه اول صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در نیمه دوم امسال، بیشتر از اهداف پیش‌بینی شده صادرات داشته باشیم.
وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اینکه 7 دهم درصد از صادرات غیر نفتی کشور متعلق به استان زنجان است، به دنبال این هستیم که تغییرات قابل توجهی در صادرات کالاهای صنعتی در استان زنجان صورت گیرد .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  با بیان اینکه یکی از هفت برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت، معدن، تجارت، افزایش ده میلیارد دلاری صادرات  نسبت به سال 94 در برنامه کاری کشوری است گفت:ما به تبع آن سعی کردیم سهمی از این افزایش در استان زنجان داشته باشیم.
این مقام مسئول مواد معدنی و شمش روی را از مهمترین صادرات استان دانست و تاکید کرد: شمش روی و کنسانتره سرب، انواع ترانسفورماتور توزیع و قدرت، محصولات غذایی مانند رب گوجه فرنگی، سیم و کابل‌های تخصصی‌، محصولات لبنیاتی، سنگ تزئینی ساختمان، صنایع غذایی از قبیل بیسکویت و کیک، روغن‌های صنعتی و محصولات نساجی  بیشترین سهم را در صادرات استان به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: مهمترین مقاصد صادراتی محصولات استان زنجان کشور‌های آسیای میانه، کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، افغانستان، هند، امارات، چین، آذربایجان هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات صنعتی و مواد معدنی استان، حدودا 85 درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و بخش دیگر که شامل کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی می‌شود، نسبت به پتانسیل استانی صادرات قابل قبولی ندارد.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: صادرات ، کالا ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.