در 6 ماهه نخست امسال 27 درصد پرواز داخلی و 19.25 درصد پروازهای بین المللی در فرودگاه شهید بهشتی نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان  امروز در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری که در ارگ تاریخی گوگد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فرودگاه براساس ضرورت و نیاز منطقه در زمینه‌های مختلف در سطح کلان کشوری مصوب و احداث می‌شود.

حسن امجدی  با اشاره به مطالبات مردم و پیگیری نماینده گلپایگان در احداث فرودگاه اضطراری در مواقع بحران که نیاز ضروری شهرستان است، گفت: برای احداث فرودگاه باید مجوز لازم از سوی سازمان‌های ذی صلاح در مجموعه دولت انجام شود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان  با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 75 پرواز داخلی و بین‌المللی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شود، افزود: از این تعداد 60 پرواز مسافربری داخلی و 15 پرواز مسافربری بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری جهت توسعه پروازها در فرودگاه در حال برنامه‌ریزی و انجام است، گفت: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در میان فرودگاه‌های کشور از نظر تعداد پروازهای خارجی دارای رتبه سوم و پروازهای داخلی دارای رتبه پنجم است.

امجدی از برگزاری چند مناقصه خبر داد و تصریح کرد: انتخاب مشاوره جهت پروژه توسعه پارکینگ هواپیما به وسعت حداقل یکصد هزار متر مربع، بهسازی ترمینال و سایر اَبنیه فرودگاه و توسعه ترمینال از جمله قسمت‌هایی است که به مناظره گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه فرودگاه در محدودیت اراضی اصلی‌ترین مشکل فرودگاه است، ابراز کرد: از طریق مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار اصفهان پیگیری‌هایی انجام شده است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 27 درصد پرواز داخلی و 19.25 درصد پروازهای بین‌المللی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.