کار غربالگری افراد بالای 30 سال سن به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی دراستان یزد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا وفایی نسب معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سازمان بهداشت جهانی امسال را سال غلبه بر دیابت در نظر گرفته بنابراین در این راستا در استان همایش ها و طرح غربالگری با قوت انجام می گیرد.
 
وفایی نسب افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته علت اصلی بیماری دیابت که در استان وجود دارد بخاطر نوع سبک زندگی در زمینه تغذیه است بنابراین حل این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: با اجرای طرح نظام سلامت هم اکنون بیماران شهری 6 و بیماران روستایی فقط سه درصد هزینه های درمان را پرداخت می کنند و بقیه توسط دولت پرداخت می شود و این افتخار است.

 وی گفت: قبل از اجرای طرح نظام سلامت هر بیماری که در بیمارستان های مختلف و دولتی بستری می شد حداقل باید 40 درصد هزینه ها را از جیب خود پرداخت می کرد ولی با اجرای طرح نظام سلامت به حداقل رسیده است.

 وفایی نسب افزود: هم اکنون در تمام مراکز بهداشتی درمانی در استان کار غربالگری افراد بالای 30 سال سن به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.
 
 معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبه اهمیت فرهنگ سازی در خصوص نوع تغذیه مناسب برای استفاده و نقش آن در تامین سلامتی و همچنین موضوع مهم بازگشت به سبک زندگی اسلامی ایران به عنوان یک امر مهم تاکید و خواستار اجرایی شدن کامل آن شد.

وفایی نسب به کم تحرکی مردم استان یزد بخاطر ماشینی شدن زندگی ها و همچنین استرس بسیار زیاد را از عوامل مهم افزایش بیماری های غیر واگیر ذکر کرد و خواستار نظارت و دقت در این مسائل توسط مردم و مسئولان شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.