دی میستورا: گفت و گوهای لوزان مفید بود اما نیمه تمام ماند

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که نشست هایی در رابطه با گروه النصره برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، گفت وگوهای لوزان را مفید اما نیمه تمام خواند و ابراز امیدواری کرد که بدنبال این گفت وگو ها نشست های دیگری بویژه در رابطه با گروه النصره برگزار شود.

استفان دمیستورا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت که گفتگو های اخیر کشورهای عضو گروه بین المللی حمایت از سوریه در لوزان مفید بود اما این گفتگو ها بی نتیجه و نیمه تمام مانده اند.

دی میستورا توافق و تصمیم بر ادامه گفتگو ها را از جمله نتایج مثبت نشست لوزان برشمرد و پیش بینی کرد که در آینده گفت وگوهایی بویژه بر سر تکلیف گروه جبهه النصره و خروج داوطلبانه آنها از حلب در سطح کارشناسی برگزار شود.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از توافق حاصل بر سر یک آتش بس موقت، این توافق را پاسخی به درخواست سازمان ملل به منظور رسیدگی به وضعیت بحرانی بیماران و مجروحینی که در شرق حلب در محاصره قرار گرفته اند، دانست.

دمیستورا افزود، گرچه طرح پیشنهادی او موسوم به طرح دی میستورا هنوز به مرحله اجرا در نیامده اما در این مرحله تمرکز نیرو های امداد گر سازمان ملل بر بیماران و مجروحینی است که بدلیل از کار افتادگی تاسیسات پزشکی و درمانی حلب به درمان و مراقبت فوری نیازمند هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار