نقش آموزش خانواده در کاهش دوره بستری بیماران

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: آموزش مراقبت‌های خانگی از بیمار باعث کاهش احتمال بازگشت بیمار به بیمارستان شده است.

نقش آموزش خانواده در کاهش دوره بستری بیماران
تهمینه ناجی مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آموزش‌های ضروری خانواده گفت: آموزش به خانواده ها در رابطه با بیماری کودکان و نوزادان یکی از بحث های مهم در بیمارستان مرکز طبی کودکان محسوب می‌شود.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان اظهار داشت: این دوره‌های آموزش ها طبق سیاست های کشور، تشکیلات بیمارستان و دانشجویان و نیاز جامعه برگزار می شود.

وی بیان کرد: آموزش ها از زمان بستری بیمار تا بهبودی کامل در خصوص نوع و علائم بیماری آغاز می شود تا هرگونه آزمون و خطا از سوی همراهان در بیمارستان توسط کارشناسان برطرف شود.

ناجی با بیان اینکه بعضی از داروها به صورت ترکیبی مصرف می شوند، افزود: آموزش‌های مرتبط با مقدار و نحوه مصرف داروها، اثرات و عوارض استفاده خودسرانه از آنها در اختیار بیمار و خانواده‌اش قرار می‌گیرد.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان درباره فرهنگ همیاران اضافه کرد: هدف از فرهنگ همیاران کمک گرفتن از مادران باسواد و تحصیلکرده در خصوص آموزش به همراهان و شخص بیمار است.

وی با بیان اینکه بعضی کودکان دچار بیماری خاص هستند، افزود: در مرکز طبی کودکان به مادرانی که فرزندانشان بیماری مشابه و یا خاص دارند به صورت گروهی و یا تک به تک آموزش داده می شوند.

ناجی با بیان اینکه بعضی مادران که فرزند بیمار دارند، دچار استرس می شوند، اظهار داشت: این آموزش ها باعث کاهش استرس ها و دلنگرانی های بیماران و همراهان آنان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار