غیرفعال بودن ده‌ها کارخانه در شهرک صنعتی هرات به دلیل نبود برق

شماری از کارخانه‌داران در شهرک صنعتی هرات، به نبود برق مناسب در این شهرک اعتراض کرده و گفته‌اند که به‌همین دلیل ده‌ها کارخانه از فعالیت‌ بازمانده است.

غیرفعال بودن ده‌ها کارخانه در شهرک صنعتی هرات به دلیل نبود برقبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شماری از کارخانه‌داران در شهرک صنعتی هرات، به نبود برق مناسب در این شهرک اعتراض کرده و گفته‌اند که به همین دلیل، ده‌ها کارخانه از فعالیت‌ بازمانده است.

جلال‌الدین، مسوول یک شرکت در این شهرک گفت: توجه دولت نسبت به گذشته به کارخانه‌داران کم شده که مغایر ارزش‌های بازرگانی است.

او افزود، اگر دولت می‌خواهد تا رشد محصولات تولیدات داخلی این ولایت افزایش پیدا کند، باید به مشکلات تاجران توجه داشته باشد.

جلال‌الدین می‌گوید که در حال حاضر، ۵۰ درصد شرکت‌های این شهرک غیرفعال است و علت اصلی آن، عدم همکاری دولت با تاجران بوده است.

احمد فرهاد، یکی دیگر از شرکت‌داران در شهرک صنعتی هرات با اعتراض به نبود برق مناسب در این شهرک، گفت: «مسوولان شرکت برشنا پیش از افتتاح بند سلما، برای شرکت‌داران این شهرک وعده سپردند که برق مستقیم این بند به شهرک صنعتی اختصاص خواهد یافت، اما تا به حال این قضیه بررسی نشده است.»

به گفته او، برق یکی از نیازهای اساسی این شهرک است و اگر دولت در این مورد توجه نکند، کارخانه‌داران مجبورند کارخانه‌های‌شان را ببندند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، اداره محلی این ولایت به گونه جدی در این مورد تلاش خواهد کرد تا وضعیت تاجران شهرک صنعتی هرات بهتر شود.

او همچنان افزود که امسال نسبت به سال گذشته، تاجران ولایت هرات سرمایه‌گذاری بیشتری را در شهرک صنعتی انجام داده‌اند.

آگاهان مسایل اقتصادی در غرب افغانستان از سویی هم می‌گویند، شهرک صنعتی هرات، دومین پایگاه اقتصادی افغانستان می‌باشد و باید دولت در برابر تاجران بی‌کفایت نباشد.

او می‌گوید که سران حکومت در کنار رسیدگی به مسایل سیاسی، به برنامه‌‌های اقتصادی کشور نیز فکر ‌کنند چون سیاست بدون اقتصاد امکان‌پذیر نخواهد بود.

رصد نوشت: یعقوب مشعوف آگاه مسایل اقتصادی در هرات، گفت که از سال ۲۰۱۳ تا اکنون، ولایت هرات شاهد بسته شدن بسیاری از شرکت‌های تجاری به علت‌ نا‌امنی و مهاجرت‌های بی شمار تاجران بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرک صنعتی ، هرات ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار