ساخت 250 کلینیک در مناطق محروم/ بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عمده تمرکز وزارت بهداشت بر روی ارائه خدمات بهداشت و درمان به مناطق محروم و حاشیه‌نشین است.

محمد حاجی آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مناطق حاشیه‌ای شهرها بحث خدمات بهداشت اولیه مورد توجه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی مراکز بهداشتی درمانی تحت عنوان مراکز جامع سلامت، توسط حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه ها در حاشیه شهرها برای حدود 10 میلیون حاشیه نشین شهرها خصوصا در شهرهای بزرگ که حاشیه نشین بیشتری دارند، راه‌اندازی شده است.

حاجی آقاجانی در ادامه اظهار داشت: خدمات بهداشتی اولیه در قالب این مراکز توسط حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه ها راه‌اندازی شده و خدمات ارزنده ای به عنوان خدمات پیشگیری و درمانی اولیه در این مناطق ارائه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه بیمارستان‌سازی در رابطه با خدمات 2 و سه بهداشت و درمان موضوع کلینیک های تخصصی مطرح است که در حال حاضر ساخت حدود 250 کلینیک در بسیاری از مناطق محروم و در حاشیه شهرها برای دسترسی مردم به خدمات سطح 2 یا ویزیت های تخصصی سرپایی در دست اجرا است.

همچنین در حوزه خدمات بیمارستانی وزارت بهداشت با تمرکز بر مناطق محروم تصمیم دارد بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی را در طی این دولت به بهره برداری برساند که این یک رکورد استثنائی طی سال‌های گذشته تا به امروز است که عمده تمرکز آن بر مناطق محروم و به منظور  دسترسی روستائیان عشایر و ساکنین حاشیه شهرها و مناطق محروم به تجهیزات بیمارستانی است.

وی در خصوص شبکه نظارت بر اجرای خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز عنوان کرد: در سراسر کشور نزدیک به 60 دانشگاه و دانشکده داریم که در حوزه معاونت درمان، به وسیله ستاد نظارتی بر خدمات دولتی و خصوصی پیگیری و نظارت لازم را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار