شافعی با تاکید بر تک نرخی شدن ارز؛

بخش خصوصی منتظر تحقق وعده بانک مرکزی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است تا پایان سال، ارز را تک نرخی خواهد کرد که بخش خصوصی منتظر عمل به این وعده است.

بخش خصوصی منتظر وعده بانک مرکزی استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز  در مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: در بازبینی سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی باید سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و شرایط پسابرجام در نظر گرفته شود.

وی افزود: سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون برای باز بینی این سند آماده  همکاری هستند.

شافعی همچنین پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات را مطرح و تصریح کرد: این ادغام  در قالب اگزیم بانک کمک بیشتری به بخش صادرات می کند. 

رییس اتاق بازرگانی ایران، چند نرخی بودن و تثبیت تصنعی نرخ ارز را از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است  تا پایان سال، ارز را تک نرخی خواهد کرد  از این رو بخش خصوصی منتظر عمل به این وعده است.

وی  به تاکیدات رییس جمهوری در ارتباط با صادرات اشاره و بیان کرد: رییس جمهوری صادقانه این نکات را مطرح می کند اما گویا برخی پنبه در گوش گذاشته اند و کمتر در صحنه عمل به آن توجه می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار