وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت تحقق افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی رشد این صادرات امسال به68 میلیارد دلار خواهد رسید.

صادرات امسال باید به 68میلیارد دلار برسد
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت  امروز پنجشنبه در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد،گفت: در برنامه ششم توسعه، برای صادرات غیرنفتی رشد 15درصدی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه  در شش ماه نخست امسال 28.5 میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی و خدمات صادر شده است، تصریح کرد:در صورت تحقق  افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی ، میزان این صادرات امسال  به68 میلیارد دلار خواهد رسید.

نعمت زاده در ادامه گفت: در سال 1358 حدود 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در آن زمان نسبت صادرات غیرنفتی به کل صادرات حدود چهار درصد بود، این رقم اکنون به 70 درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع در صادرات اظهارداشت: صادرات علاوه بر مسائل خارجی به دو عامل داخلی بستگی دارد؛ نخست مباحث مرتبط با دولت و قوای حاکمیت و دوم عواملی که به تولیدکنندگان و صادر کنندگان بر می گردد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه  صادرات به عنوان یک بخش از تجارت خارجی،  امروزه یک الزام است،گفت: کشورهایی که در دهه های گذشته پیشرفت کرده اند، فقط از مسیر صادرات به این موقعیت دست یافته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار