90 درصد اراضی مازندران سند مالکیت عادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا دوستی ایرانی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پیشبرد و هماهنگی پروژه رفع تداخلات و کاداستر شهرستان گلوگاه گفت: 90 درصد زمین های مازندران سند عادی دارند در حالی که کشاورزان فقط با داشتن سند رسمی و تثبیت مالکیت خود از تسهیلات و مزایای آن می توانند بهره مند شوند.
وی گفت: برای برطرف کردن دغدغه مردم تثبیت مالکیت از طریق اجرای کاداستر و حدنگاری اراضی در حال اجرا است.
رضا دوستی ایرانی با بیان اینکه طرح کاداستر و سند دار کردن اراضی کشاورزی در بهشهر به عنوان پایلوت و گلوگاه به عنوان دومین شهر استان مازندران اجرا می شود، افزود: رفع تداخلات مالکیت اراضی نیز یکی دیگر از اولویت های سازمان امور اراضی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از 80 درصد اراضی مازندران تداخل مالکیت دارند که این موضوع بیشتر ریشه تاریخی دارد.
وی افزود: قوانین موازی در گذشته وضع شد که یک قانون، اراضی را ملی و قانونی دیگر همان عرصه را متعلق به زارعین صاحب نسب معرفی می کند به همین دلیل برای یک عرصه دو مالک مشخص شده است و مردم و دولت با مشکل مواجه شدند.
دوستی ایرانی با بیان اینکه کارگروهی در شهرستان ها برای حل این مشکل تشکیل شده است، گفت: این کارگروه وظیفه دارد در مدت 2 سال عرصه های دارای تداخل را شناسایی کند تا با رفع تداخل هم حق مردم ادا شود و هم انفال عمومی از بین نرود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.