وحدتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

عملکردهای نسنجیده دلیل بحران زدگی صندوق‌های بازنشستگی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق های بازنشستگی در شرایط فعلی دچار بحران زدگی شده اند که عمده این مشکلات به عملکردهای نسنجیده این صندوق ها و عوامل وابسته به آن مربوط می شود.

دلیل بحران زدگی صندوق‌های بازنشستگی چیست؟محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی از جمله نهاد های مالی کشور هستند که فعالیت های بیمه گری ، ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان و مدیریت ذخیره مالی در بازارها را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه صندوق های بازنشستگی در شرایط فعلی دچار بحران زدگی شده اند که عمده این مشکلات به عملکرد نسنجیده این صندوق ها و عوامل وابسته به آن مربوط می شود.

وحدتی ادامه داد: از آنجایی که نحوه اداره این صندوق ها در اقتصاد کشور نقش مهم و اساسی را ایفا می کند باید هر چه سریعتر در اندیشه عبور از بحران و احیای دوباره صندوق های بازنشستگی باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: البته شرایط نامطلوب اقتصاد کشور، رکود و تورم، تحریم ها و ... نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در بحران زدگی صندوق های بازنشستگی هستند که اثرات منفی آن در منابع و مصارف این صندوق ها به چشم می خورد.

وحدتی هلان گفت: باید هر چه سریعتر برنامه های تاثیر گذار و کارشناسانه در راستای عبور از بحران، از سوی مسئولان تدوین شود و واحدهای نظارتی و اجرایی نیز با جدیت بیشتری کار را دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار