رئیس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد به علت کاهش شدید سرمایه گذاری ها در بخش نفت، جهان احتمالا با کمبود شدید عرضه نفت مواجه خواهد شد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «پاتریک پویانه» رئیس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه روز چهارشنبه گفت: به علت کاهش شدید سرمایه گذاری ها در بخش نفت، جهان احتمالا با کمبود شدید عرضه نفت مواجه خواهد شد.

پویانه در کنفرانس نفت و پول که در لندن برگزار شد، گفت: ما اکنون در شرایطی به سر می بریم که در آن به اندازه کافی سرمایه گذاری نمی شود. سرمایه گذاری ها از 700 میلیارد دلار در دو سال پیش به 400 میلیارد دلار در سال کنونی کاهش یافته است و احتمالا در سال آینده کاهش بیشتری خواهد یافت.

رئیس اجرایی توتال افزود: این میزان سرمایه گذاری برای پوشش کاهش طبیعی عرضه کافی نیست. بخش نفت شیست بسیار پیشرفته است ولی ما همچنان پیش بینی می کنیم تا پایان دهه کنونی با پنج تا ده میلیون بشکه در روز کمبود عرضه در بازار نفت مواجه شویم.

هم اکنون حدود 95 میلیون بشکه نفت در روز در جهان تولید می شود و کمبود عرضه پنج تا ده میلیون بشکه در روز معادل پنج تا ده درصد عرضه جهانی خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار