نمایش سلطانعلی «نخستین سفیر ولایت» در فرهنگسرای ارسباران تهران به مدت سه شب به روی صحنه می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در جمع خبرنگاران گفت: این نمایش شب های پنجم، ششم و هفتم آبانماه در سه نوبت اجرا می شود.
مجتبی رضازاده،اجرای این نمایش در موسم قالیشویان در مشهد اردهال را خاطرنشان کردوگفت: لزوم عرضه اثر هنری ابعاد شخصیتی ملی و حتی فراملی این امامزاده لازم التعظیم در پایتخت ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفت.
وی، موقعیت مناسب مکانی، فضای اجرایی ایده آل، شرایط محیطی متناسب با ارائه نمایش و برخی از شاخصه های فرهنگسرای ارسباران را دلیل انتخاب این فرهنگسرا برای میزبانی نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت برشمرد.
به گفته وی، سفرای کشورهای اسلامی  و نخبگان فرهنگی، دینی و هنری نیز برای دیدن این نمایش آیینی دعوت شدند.
مشاور شهردار کاشان،محتوای این اثر هنری را علاوه بر استفاده علاقه مندان فرهنگ اسلامی، مورد شناخت پژوهشگران و محققان تاریخی و دینی نیز دانست و گفت :برپایی نمایشگاه های عکس از آثار تاریخی کاشان، اردهال و آیین قالیشویان و نیز نمایشگاه های مفاخر و صنایع دستی، محصولات فرهنگی و گردشگری کاشان به همراه ارائه نمایش تصویری لوایح ثبت آیین های فرهنگی در سطح ملی و جهانی از جمله بخش های جنبی این مراسم فرهنگی هنری است.
رضازاده،  یک سال گذراندن مراحل نگارش، بازنویسی و تمرین امکان اجرا را با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یادآورشد و گفت:نمایش نخستین سفیر اردهال پس از مشهد اردهال در دومین ظهور صحنه ای، با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.
وی با تاکید بر حضور 30 نفر از عوامل حرفه ای هنر صحنه در  این اثر هنری گفت: این نمایش به قلم و کوشش محسن خسروی نوشته و کارگردانی شده است که در آن بیش از 20 بازیگر متعهد و برجسته منطقه کاشان به ایفای نقش پرداخته اند.
به گفته وی، حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) به عنوان یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم  کشور است که تاکنون اثری در شأن شهید اردهال خلق نشده بود.
رضازاده، اظهارداشت: این امر اهتمام مضاعف دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی برای معرفی بیش از پیش شخصیت برجسته نخستین سفیر ولایت به دوستدارن مکتب آل الله را می طلبد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.