درهای سنگی و کوچه باغ های سنتی تیران ثبت ملی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: درهای سنگی و کوچه باغ های سنتی تیران بزودی ثبت ملی می شود.

علی رحمانی افزود: کوچه باغ ها و درهای سنگی تیران، دربند و قلعه تاریخی قمشلوی و قلعه های تاریخی روستایی شهرستان تیران و کرون از جمله آثار منحصر به فرد و استثنایی در سطح ملی و بین المللی است.

وی بیان داشت: حمایت و کمک به رشد این ظرفیت ها موجب رونق گردشگری در این شهرستان و توسعه اقتصادی می شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به سفر معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شهرستان تیران و کرون، افزود: در این سفر برای مرمت قلعه تاریخی قمیشلو۱۵ میلیارد ریال اختصاص یافت.

رحمانی گفت : در این سفر ، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت ملی کوچه باغ ها و درهای سنگی باغ های تیران قول مساعد داد .

وی افزود : حفظ فرهنگ بومی مردم و آداب و رسوم هر منطقه بهترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی است و باید تلاش شود اماکن تاریخی و بافت های سنتی شهرها و روستاها به خوبی با فرهنگ غنی مردم هر منطقه حفاظت و نگهداری شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت : برای نخستین بار در کشور نهادهای مردمی شهرستان تیران و کرون نسبت به حفظ و آثار تاریخی اقدام کرده اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.