رئیس مرکز فناوری اطاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد گفت: از 130 هزار واحد تولیدی تنها 25 هزار واحد تحث پوشش استاندارد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رامندی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه کیفی گفت: از 130 هزار واحد تولیدی در کشور تنها 25 هزار واحد تحث پوشش استاندارد قرار دارند که آن هم در قالب 800 کالای استاندارد اجباری است.

وی  استاندارد را به معنای نظم و تنظیم و از ریشه ایستادن در جای دقیق دانست و گفت: فرهنگ‌سازی لازمه موفقیت هر طرح، پدیده و پروژه است و این فرهنگ‌سازی از خانواده نشات می‌گیرد که به عنوان یکی از رهبردهای اساسی برای رسیدن به سند چشم انداز بیست ساله توسعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه محور توسعه استاندارد است و مرزهای بین کشورها فقط جغرافیایی نیست بلکه استانداردی است که بر کیفیت زندگی حاکم است، افزود: اگر می‌خواهیم در زمره کشورهای توسعه یافته عضو شویم باید پروتکل‌های حاکم بر تولید کالا و پارادایم‌های حاکم بر زندگی را رعایت کنیم.

رامند در عین حال خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم استانداردها اعتماد سازند به این دلیل است که زبان مشترکی ایجاد می‌کنند که منجر به ایجاد اعتماد می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه لاجرم باید به ارتقاء بهره‌وری بپردازیم و بهره‌وری عبارت است از کارآیی به علاوه اثر بخشی، یعنی انجام کار درست با روش درست و یا انجام کار استاندارد با روش استاندارد.

این مسئول با بیان اینکه استاندارد یعنی تدوین و طرح یک سری ویژگی‌های لازم برای تولید و ارائه خدمات است، اضافه کرد: استاندارد در متون و آموزه‌های دینی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر می‌فرمایند خداوند رحمت کند کسی را که کاری را درست انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی که از جمله سیاست‌های کلان اهمیت و جایگاه استاندارد به خوبی رعایت شده و اصل 24 قانون اقتصاد مقاومتی و اصل 8 این قانون بر ارتقاء کیفیت و بهره‌وری تاکید دارد، افزود: طبق سند چشم انداز ایران در سال 1404 کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش و توسعه یافته و برای اینکه بتوانیم به این جایگاه برسیم ابتدا باید وضع موجود خود را بررسی کنیم.

رامندی خاطرنشان کرد: از 130 هزار واحد تولیدی در کشور تنها 25 هزار واحد تحث پوشش استاندارد قرار دارند که آن‌هم در قالب 800 کالای استاندارد اجباری است و برای اینکه به وضع مطلوب برسیم راه زیادی در پیش داریم.

در مراسم امروز صنایع قوطی تبریز، آذربام عایق کار، کشت و صنعت تکدانه، داداش برادر-آیدین، ایمن افروز تبریز، آذرلوله، داداش برادر- شونیز، زمزم آذربایجان، آناتا، شیرپاستوریزه پگاه، نفت پاسارگاد، صنایع کاشی تبریز، آیسان خزر، فریدالکتریک آدلم، سیم و کابل آذر تبریز، ممتاز لبن نگین - سوتچی لر، شکوه شادشانجان- آی سودا، لوازم خانگی دونار، اطمینان آذرگل، آذرنوش شرق، سیلوان، سیم و کابل صائب و آذرآوند مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.