فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی و امنیتی شهرستان قاچاق مواد مخدر از مرزهای بیله‌سوار کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: امروزه کاملا مشخص شده که هیچ فرد، خانواده و اجتماعی نمی‌تواند ادعا کند که در معرض خطر مواد مخدر نیست.

وی در مورد تغییر شیوه‌های تولید و عرضه مواد مخدر از سنتی به صنعتی و شیمیایی گفت: ابزار مبارزه تغییر کرده و امروزه تکیه بر مبارزه سخت‌افزاری با پدیده اعتیاد به تنهایی با شکست روبه‌رو شده است.

حلیم با اشاره به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مواد مخدر منشا فساد است و این فساد باید ریشه کن شود تا جامعه اصلاح شود، افزود: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر بوده و شهرستان بیله‌سوار نیز به لحاظ مرزی بودن و موقعیت جغرافیایی به صورت مضاعف در معرض این معضل قرار دارد و همه دستگاههای عضو و نهادهای مردمی باید در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال کردن و مشارکت دادن خود مردم به صورت جدی وارد عمل شوند.

ویبا تشریح آمار کشوری شیوع مواد مخدر در کشور بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در ایران 3 درصد است و 63 درصد معتادان کشور در حال حاضر متاهل هستند و 58 درصد این افراد زیر 34 سال سن دارند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: سن اعتیاد در سال‌های اخیر از 23 سال به 21 سال کاهش پیدا کرده است و متاسفانه والدین آگاهی لازم در این زمینه ندارند و 55 درصد از آن‌ها سه تا پنج سال پس از اعتیاد فرزندانشان مطلع می‌شوند.

حلیم با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر از مرزهای شهرستان کاهش یافته است، تصریح کرد: با تلاش نیروهای مرزبانی و امنیتی شهرستان جلوی هر گونه داد و ستد مواد مخدر در مرزهای شهرستان گرفته شده است و با سوداگران مرگ برخورد جدی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، قاچاق ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.