سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار هکتار کلزا در استان زنجان کشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:در حال حاضر توسعه کشت دانه روغنی کلزا در مناطق مختلف استان زنجان به منظور تامین روغن مورد نیاز کشور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
حسین عامری  افزود :در این راستا برنامه های آموزشی و ترویجی لازم به بهره برداران بخش کشاورزی استان ارایه می شود.
وی با اشاره به پیش بینی کشت ۲ هزار هکتار کلزا طی امسال در استان  ادامه داد: با تحقق کشت ۲ هزار هکتاری کلزا طی امسال  سطح زیر کشت این محصول در استان افزایش بیش از سه برابری خواهد داشت.
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: تاکنون حدود یک هزار و ۷۴۹ هکتار ازمزارع استان به زیر کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: زمان کشت کلزا در مناطق مختلف استان زنجان متفاوت است و کشت این محصول امسال از اواسط شهریور ماه در استان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه می یابد.
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اوکاپی، نپتون، گابریلا و هایولا را از جمله ارقام کلزای کشت شده در استان زنجان برشمرد و اظهارکرد: امسال حدود ۱۰ تن بذر کلزا در بین کشاورزان استان توزیع شده است.
عامری با بیان اینکه هدف اصلی در راستای کشت کلزا در استان زنجان علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح است افزود: به منظور دستیابی به عملکرد مورد نظر در محصول کلزا، انجام به موقع و اصولی عملیات داشت، مدیریت آبیاری، کنترل علف های هرز و تغذیه در مزارع کلزا مورد تاکید است.
وی گفت: سال زراعی گذشته به ازای هر هکتار از مزارع کلزا در استان یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد و امسال سعی براین است که  تا عملکرد کلزا در هر هکتار به بیش از دو تن برسد.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: کشت ، کلزا ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.