دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت :با توجه به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن نیروی دریایی تاکنون 3 هزار و 600 کشتی ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سه شنبه شب پس از بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردیوی درمورد ارتباط تحریم های روزهای گذشته با موضوع آزاد سازی موصل و حضور نظامی در سوریه افزود:ظرفیت خوبی در صنایع دریایی کشور ایجاد شده است که تلفیق پتانسیل با این الزام شرایطی را فراهم می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: که ما به منظور داشتن یک توسعه پایدار و جایگزینی در آمدهای غیر نفتی به جای نفت که پایان می پذیرد به این نوع صنایع بپردازیم .

دریابان شمخانی با بیان اینکه امروز قابلیت علمی موجود در کشور در بخش خصوصی و دولتی ، لشکری و کشوری به ما دیکته می کند که با توجه به پتانسیلی که در اختیار این توانمندی قرار دارد هر آنچه را اراده کنیم می توانیم به عنوان شناور، چه در سطح ،چه اثر سطحی و زیر سطحی بسازیم و مجهز به هر آنچه که می خواهیم کنیم .

نماینده رهبر معظم انقلاب گفت: این توانمندی نعمتی است که در دوران تحریم بدست آمده و باید از آن مراقبت کرد ، مبادا گشایش بازار ،قابلیت ها را دچار رخوت و عقب ماندگی کند.

وی در مورد تحریم نفتکش ها توسط اتحادیه اروپا افزود : ما دو قابلیت نرم داریم ،رده بندی شناوری و قابلیت بیمه به مفهوم عام، در این نمایشگاه پس از برجام و بر خلاف میل مدیران عالی کشور اگر درست مراقبت نکنیم ممکن است این دو توانمندی نرم رو به ضعف برود.

شمخانی با اعلام اینکه تحریم های اشاره شده از سوی رسانه ها به نظر می رسد صحت ندارد گفت : مجموع توانمندی نرم و سخت موجود از سال 87 تا به امروز تحول عظیمی را در بعد علمی و نیروی انسانی، دانشی، تولید سخت افزار در بخش دریا در کشور رخ داده  و سکوی جهشی در این راستا فراهم شده است .

وی افزود : با توجه به حجم گسترده بیکاری و نبود توازن درست توسعه نسبت به شمال غرب و در ارتباط با جنوب شرق و جنوب باید از این الزام و توانمندی و نیازمندی ترکیب موفق توسعه ای بسازیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد تمایل جمهوری اسلامی ایران به برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای عربی در جنوب کشور گفت: جمهوری اسلامی همواره یک سیاست دارد و آن این است که حضور نیروهای فرا منطقه ای مخل امنیت در خلیج فارس است و برقراری امنیت با حضور کشورهای همسایه محقق می شود ، متاسفانه ادبیات ترویج شده بیگانگان در منطقه فرصت رزمایش و تامین امنیت را از همسایگان ما گرفته است .

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی سه شنبه شب با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی،مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مسئولان لشکری و کشوری افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور 110 شرکت خارجی و 260 شرکت داخلی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت و تا 30 مهر ماه پذیرای بازدید کنندگان است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.