رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تصمیمی در مورد میزان تأثیر معدل در کنکور 96 گرفته نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عبدالرسول عمادی در گردهمایی روسای ادارات سنجش آموزش‌وپرورش در سالن اجتماعات مرکز تربیتی شهید آوینی درمشهد گفت: پارسال، 30درصد ازمعدل پایه در کنکور لحاظ شده است اما میزان تأثیر معدل در کنکور 96 هنوز مشخص نیست.

او افزود: باید مبنای پذیرش دانش‌آموزان درهرمدرسه کسب نتایج درسی آن‌ها باشد و در صورت تحقق این امر، دیگر نیازی به برگزاری آزمون‌های ورودی به مدارسی از جمله تیزهوشان نیست.

عمادی گفت: سازمان سنجش کشور در اوایل سال 1350 فعالیت خود را با هدف حذف کنکور شروع کرد اما امروز به‌عنوان مدعی محکم کردن بنیان کنکور فعال است زیرا که با افزایش جمعیت و استقبال نسل جدید از ورود به دانشگاه، متقاضیان در رشته‌های مختلف باید از طریق شرکت در آزمون کنکور به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر شانس قبولی داوطلبان کنکور در رشته‌های زیرمجموعه ریاضی 200درصد است اما رشته های زیرمجموعه تجربی به ویژه دو رشته پزشکی و دندانپزشکی، متقاضیان زیادی دارد و بنابراین امکان حذف کنکور در این رشته وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور در ادامه گفت :اقدام و فعالیت های اداره آموزش وپرورش خراسان رضوی می تواند الگوی مناسبی برای سایر ادارات سنجش استان های کشور باشد.

عبدالرسول عمادی افزود : سنجش مولفه های مصوب شورای عالی آموزش وپرورش برعهده مرکز سنجش آموزش وپرورش است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش گفت: نظام پژوهش و ارزشیابی برای تدوین بودجه سال 96 درحال مطالعه و پیگیری است که می تواند نقش مهم و موثری درارتقای کیفیت آموزش وپرورش داشته باشد.

عمادی افزود: ارزشیابی تحصیلی درپایان هریک از دوره های تحصیلی براساس سند تحول بنیادین به صورت نتیجه محور ودر طی دوره های تحصیلی نیز به صورت فرایند محور و به صورت ارزشیابی های تکوینی و پایانی توسط معلمین درحوزه های مختلف آموزشی ، پرورشی ، تربیت بدنی صورت می گیرد .

وی با تاکید براهمیت فرایند ارزشیابی و لزوم آماده سازی معلمین برای این موضوع گفت: ارزشیابی گویا کردن یک نمره صامت است و می تواند توانایی ها و توانمندی های دانش آموزان را مشخص کند .

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.