مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: تمامی ترازوهای طلا فروشی های استان استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد خوزستان بیان داشت: بازار طلا در 3 سال گذشته وضعیت آشفته ای داشت و اطلاعاتی از محل تولید و توزیع بازار طلای خوزستان در دست نبود اما هم اکنون اداره کل استاندارد بازار طلای استان را به خوبی زیر پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه بررسی عیار طلا با استاندارد است افزود: تمامی ترازوهای طلا فروشی ها در سطح خوزستان استاندارد بوده و کالیبره شده اند اما ممکن است ترازوها در شرایط محیط دچار اختلالاتی شوند.

دهدشتی زاده همچنین با اشاره به بازرسی برنج های وارداتی عنوان کرد: بازرسی برنج های وارداتی بر عهده استاندارد است اما بازرسی برنج های تولید داخلی برعهده سازمان جهاد کشاورزی است؛ برنج های قاچاق و ته لنجی توسط استاندارد بازرسی نمی شوند.

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه اذعان داشت: پارسال 300 محموله کلای غیر استاندارد توسط استاندارد مرجوع و به کشورهای مبدا بازگشت داده شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد مشاور واحدهای تولیدی است و تلاش دارد تا با تذکر به واحدهایی که محصولات آن ها دچار مشکل است را بهبود دهد.

رضا دهدشتی زاده همچنین با اشاره به بازرسی واحدهای تولیدی آبلیمو در خوزستان گفت: دو واحد تولید آبلیمو در خوزستان وجود دارد که به لحاظ استاندارد مشکلی ندارند و تولیدات آن ها مورد تایید است.

وی افزود: واحدهای تولیدی باید به این باور برسند که برای داشتن بازار و درآمدزایی بیشتر کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و تولید کننده باید به این باور ذهنی دست یابد که استاندارد لازمه کار است.

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه بیان کرد: متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان تنها منفعت یک روزه خود را می بینند و از منابع بی کیفیت به منظور صرف هزینه کمتر در تولید استفاده می کنند که این کار باعث می شود تا صادرات آنها کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آزمایشگاه بنزین در خوزستان در حال راه اندازی است گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه می توان بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت را ارزیابی کرد.

دهدشتی زاده اظهار داشت: در 6ماه نخست امسال در بررسی انجام گرفته از واحدهای تولیدی سه مورد جعل نشان استاندارد، 97 مورد مغایرت با نشان استاندارد و 64 مورد نداشتن پروانه استاندارد مشاهده شد که با آنها برخورد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: همچنین در این مدت 21 مورد توقیف شهر و زمین بازی، 49 مورد توقیف واحد تولیدی و 148مورد توقیف از بازار توسط این اداره کل صورت گرفت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.