یک نمایشگاه محصولات افغانی جهت تسهیل فروشات و آشنایی شرکت های تولیدی با محصولات و خدمات موجود در شهر، با اشتراک حدود 100 نماینده از شرکت های تجارتی و مقامات حکومت محلی و با کمک مالی اداره انکشاف بین‌المللی امریکا، دیروز 28 میزان برگزار گردید.

نمایشگاه محصولات افغانی به منظور افزایش فروش برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمد ولی سنگر، کارشناس انکشاف اقتصادی مقام ولایت گفت: "برنامه آبادی یک برنامه ای خیلی مفید و موثر است و حمایت این برنامه از رشد شرکت های کوچک و متوسط افغانستان جهت رسیدگی به تقاضای بازار محلی و ایجاد شغل چشمگیر بوده و یک گام نهایت مهم در راستای خودکفایی افغانستان شمرده میشود.”

هربی اسمیت، رئیس اداره انکشاف بین‌المللی امریکا گفت: "اداره انکشاف بین‌المللی امریکا متشبثین افغان را کمک مینماید تا از این فرصت ها استفاده نموده و شکوفا شوند. ما به این باور هستیم که کار سکتور خصوصی در همکاری نزدیک با نهاد های دولتی، برای رشد اقتصادی و رفاه درازمدت در افغانستان ارزنده میباشد.”

وی افزود که رشد سریع در سکتور های تولیدی، ساختمانی و خدماتی در افغانستان برای شرکت های نوتاسیس فرصت‌های بیشماری را فراهم می سازد.

برنامه آبادی اداره انکشاف بین الملل امریکا ائتلاف بین سکتور خصوصی و دولتی را به منظور تشویق رشد اقتصادی باثبات و ایجاد فرصت های شغلی بواسطه تقلیل خطرات سرمایه‌گذاری حمایت می نماید.

از ایجاد برنامه آبادی اداره انکشاف بین المللی امریکا در آکتوبر سال 2012 با بودجه 105 میلیون دالر، این برنامه توانسته است تا به ارزش 292 میلیون دالر 297 ائتلاف خصوصی – دولتی را با تشبثات کوچک و متوسط افغان ایجاد نمایند که سبب افزایش فروشات و فرصت های کاری گردیده است.

شفقنا نوشت: قابل ذکر است نمایندگان دفتر مقام ولایت، ریاست های اقتصاد، امور زنان، و تجارت و صنایع، اطاق تجارت و صنایع، اتحادیه صنعت کاران، ادارۀ حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان (آیسا)، و شرکت های کوچک و متوسط نیز اشتراک داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.