وب‌سایت ویکی‌لیکس با افشای ایمیل‌های یکی از دستیاران کلینتون، از فهرست گزینه‌های احتمالی معاونان وی پرده برداشت.

نام سندرز در فهرست گزینه‌های احتمالی معاونان کلینتون
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا گزینه‌های زیادی برای معرفی به عنوان معاون خود داشت. وی می‌توانست «بیل گیتس،» مؤسس شرکت مایکروسافت یا همسرش –ملیندا، «مایکل بلومبرگ،» شهردار سابق نیویورک یا « تری مک‌اولیف،» فرماندار ویرجینیا را به عنوان معاون شماره 2 خود معرفی کند. دستیاران کلینتون این چهار نفر را از مدت‌ها پیش مورد بررسی قرار داده‌اند.

اندکی پس از اینکه کلینتون، «برنی سندرز» رقیب خود  را در رقابت‌های مقدماتی شکست داد، «جان پُدستا،» رئیس کمپین کلینتون یادداشت تبریکی برای وی ارسال کرد.

در این یادداشت، که یکی از ایمیل‌های افشا شده از سوی ویکی‌لیکس بود، آمده است: « بسیار خوب، حلا می‌توانم دوباره نفس بکشم. این شب افسانه‌ای را تبریک می‌گویم. احساس می‌کنم حالا می‌توانیم به اهداف بلند مدت فکر کنیم.»

پُدستا در این ایمیل فهرستی از نام کسانی که وی و دیگر دستیاران کلینتون فراهم کرده بودند را برای این نامزد دموکرات ارسال کرده بود. نام افراد مختلفی از جمله «تیم کین،» انتخاب نهایی کلینتون در این فهرست آورده شده بود. نام افرادی مانند «موهتار کنت،» مدیر عامل اجرائی شرکت کوکاکولا و «تیم کوک،» مدیرعامل شرکت اپل نیز در این فهرست به چشم می خورد.

 آخرین و سی ونهمین گزینه‌ موجود در این فهرست «برنی سندرز» بود. هکرها اطلاعات مذکور را پس از هک ایمیل پُدستا به دست آوردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار