نتایج یک تحقیق نشان می دهد رژیم صهیونیستی طی نبرد سال 2014 در غزه، برای رویارویی با تونل های زیرزمینی در غزه، ابداً آمادگی نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رسانه های صهیونیستی اعلام کردند نتایج یک تحقیق نشان می دهد این رژیم طی نبرد سال 2014 در غزه، برای رویارویی با تهدید ناشی از تونل های زیرزمینی حفر شده در این منطقه، ابداً آمادگی نداشته است.

این تحقیق بر برخی از اظهارات مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که وی را به بی توجهی به تهدید جدی تونل های زیرزمینی در غزه متهم می کنند، صحه می گذارد.

این تونل ها که برای نفوذ به خاک فلسطین اشغالی از غزه کاربرد دارند، یکی از سلاح های بسیار کارآمد مبارزان فلسطینی طی جنگ ژوییه تا اوت 2014 محسوب می شد.

مطبوعات اسرائیل روز سه شنبه با اشاره به بخش هایی از گزارش تحقیقی ارتش این رژیم که هنوز رسما منتشر نشده، اعلام کردند ارتش اسرائیل ابداً برای رویارویی با این تونل ها آمادگی نداشته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز سه شنبه اعلام کرد پیش از آغاز عملیات، افسران از وجود این تونل ها آگاهی داشتند ولی در مورد ظرفیت و قدرت کاربری این تونل ها ابداً چیزی نمی دانستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار