محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گزارشی از اقدامات و عملکرد سه ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن طرح ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به همدان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفر استانی کاروان تدبیر و امید و همچنین لزوم توجه به توسعه سرمایه گذاری ، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در استان تاکید و دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به این روند را صادر کرد.

 آقای رییس جمهور همچنین بر تلاش مضاعف استاندار در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان همدان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور هم در دیدار استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد : گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد.

دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ویژگی ها و جایگاه استان همدان گفت : استان همدان به لحاظ تاریخی و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت آن را دارد که از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسب تری باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه استان همدان از استعداد خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است خاطرنشان کرد : متاسفانه مسئله محدودیت آب مانعی بر سر توسعه کشاورزی در این استان است که امیدوارم بتوانیم با اجرا و تکمیل طرح های آب رسانی ، موانع پیش روی توسعه کشاورزی در این منطقه را رفع کنیم.

او همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری استان همدان افزود: جاذبه های این استان همچون غار علیصدر قابلیت آن را دارد که گردشگران زیادی را جذب کند و زمینه اشتغالزایی و بهبود اقتصادی در این استان را فراهم کند. دکتر جهانگیری ساخت راه آهن تهران همدان را طرحی پر اهمیت برای توسعه استان همدان برشمرد و ادامه داد : تلاش می کنیم خط ریلی این مسیر تکمیل و اجرایی شود.

 معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در این جلسه از سوی استاندار همدان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست در جلساتی با حضور دستگاه های مربوطه ، این مسائل را پیگیری و راهکارهای حل مشکلات را بررسی کنند.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت استاندار همدان گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و به تشریح مشکلات و چالش های اصلی استان پرداخت که تامین اعتبار برای اجرا وتکمیل طرح های آبرسانی ، احداث راه آهن تهران همدان ، اشتغال و توجه به گردشگری استان از جمله این مسائل بود.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی به ارائه گزارش از وضعیت حوزه انتخابیه خود پرداختند و مشکلات و مسائل این مناطق را تشریح کردند.

در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان 44 طرح شاخص عمرانی ، خدماتی ، علمی ، فرهنگی ، ورزشی و بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر 857 میلیارد تومان مصوب شد که قرار است این طرحها تا پایان دولت یازدهم به افتتاح برسد. به گفته آقای سامری ، مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به همدان 33 طرح از مصوبات سفر بالای 50 درصد پیشترفت فیزیکی دارند و از 857 میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرحها تاکنون 353 میلیارد تومان پرداخت شده است .

دیدار استاندار و مجمع نمایندگان همدان با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور


دیدار استاندار و مجمع نمایندگان همدان با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار