در اقدامی مداخله آمیز از سوی آمریکا؛

ابراز نگرانی واشینگتن از صدور حکم زندان برای 2 تبعه ایرانی-آمریکایی/واشینگتن خواستار آزادی فوری آنها شد

وزارت خارجه آمریکا از صدور حکم زندان برای 2 تبعه ایرانی-آمریکایی عمیقاً ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ‌ای مداخله آمیز از صدور حکم زندان برای 2 تبعه ایرانی-آمریکایی به جرم جاسوسی، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، به نام سیامک و محمدباقر نمازی اشاره شده؛ دو ایرانی-آمریکایی که امروز به دلیل جاسوسی برای آمریکا، به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

آمریکایی‌ها در این بیانیه مدعی شدند این دو «ناعادلانه» بازداشت شده‌ و گزارش‌های نگران ‌کننده‌ای در مورد وضعیت سلامتی آنها به واشینگتن رسیده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد در کنار سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان حقوق ‌بشری سازمان ملل، آزادی فوری همه اتباع آمریکایی زندانی در ایران را خواستار است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه با بکار بردن کلمه «احتراماً» به یک تبعه مفقود خود یعنی «رابرت لوینسون» هم اشاره کرده و گفته‌اند که خواستار همکاری ایران با آمریکا در زمینه حل این موضوع هستند و تا زمان پیوستن وی به خانواده‌اش، از پا نمی نشینند.

آمریکایی‌ها بر مبنای مجوز صادره برای مذاکره مقامات ایرانی با خود برای حل و فصل پرونده هسته ‌ای، در مواردی غیر از موضوع هسته ‌ای هم با دولت ایران مذاکره کرده‌اند ولی حکم بازداشت نمازی‌ها توسط قوه قضائیه صادر شده است. در جمهوری اسلامی ایران، بر اساس قانون اساسی، قوای مختلف استقلال عمل دارند.



انتهای پیام/



در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار