مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از مرگ 390 نفر و مصدومیت بیش از 8 هزار نفر در نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صمدی‌رادگفت: در نیمه اول امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی 390 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد 404 نفر بوده، کاهش حدود 3 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 321 نفر مرد و 69 نفر زن بودند.

صمدی‌راد بیان کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 239 نفر در جاده های برون شهری، 97 نفر در مسیرهای درون شهری و 31 نفر در جاده‌های روستایی و 23 نفر در جاده های خارج از استان یا نا معلوم گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت به ترتیب در حوزه شهرهای تبریز 19 نفر، میانه 6 نفر، شبستر و صوفیان 6 نفر، اسکو 6 نفر،خواجه 6 نفر آذرشهر 5 نفر و اهر 5 نفر رخ داده است.

وی همچنین گفت: در شهریور سال جاری تعداد 69 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت 3 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین افزود، در شش ماهه اول سال‌جاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی 8 هزار و 813 نفر بوده است که از این تعداد 2 هزار و 347 زن و 6 هزار و 466 مرد بودند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 8 هزار و 727 نفر گزارش شده بود حدود یک درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در شهریور امسال یک‌هزارو 661 نفر در اثر حوادث راننگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 94در استان 772 نفر بود که از این تعداد 153 نفر زن و 619 نفر مرد بودند. مصدومین این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر 15 هزار و 374 نفر گزارش شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.