رئیس دانشگاه تهران گفت: ضرورت علم و فناوری در دانشگاه‌ها باعث شده این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان در حوزه علم و فناوری قرار گیرد.

محمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: َبا توجه به ضرورت علم و فناوری در دانشگاه ها این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان در حوزه علم و فناوری قرار گرفته است و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیاری داشتیم تا سطح علمی را در این دانشگاه ارتقا دهیم. به همین دلیل شورای سیاست‌گذاری علم و فناوری را در این دانشگاه ایجاد کردیم.

رییس دانشگاه تهران افزود: از دیدگاه تمام اعضای هیأت علمی در این دانشگاه در رابطه با مسائل علمی و فناوری باید بهره‌گیری کنیم. البته منابع و امکانات ما محدود است و باید اولویت‌سنجی کنیم تا بدانیم بیش‌تر به چه حوزه‌های بپردازیم.

نیلی احمدآبادی یادآور شد: با 500 نفر از اعضای هیأت علمی پنج سال گذشته دانشگاه، جلسه‌ای برگزار کرده و تمام این موارد را مطرح کردیم.

وی بیان کرد: میزان طرقی و پیشرفت جامعه در دنیای امروز به طرح‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بستگی دارد و بدون توجه به این مقوله نمی‌توان انتظار پیشرفت و موفقیت در عرصه علمی را داشت.

نیلی احمد آبادی ارتقای دستاوردهای اعضای هیئت علمی دانشگاه را ضروری دانست و یادآور شد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را با توجه به میزان دانش و دستاوردهای علمی آنان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند و اساتید باید در راستای ارتقای سطح علمی و دانش خود گام‌های جدی و مصممی بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار