تجهیز تلفن‌های همراه به نسل پنجم تراشه بی‌سیم جهان، 5G

گوشی‌های تلفن همراه از سال 2018 مجهز به تراشه‌ای برای استفاده از شبکه بی سیم نسل پنجم خواهند شد.

تجهیز تلفن‌های همراه به نسل پنجم تراشه بی‌سیم جهان، 5G
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی نت، نخستین تراشه‌های فایو جی (5G) زودتر از آنکه تصور کنید در تلفن‌های شما استفاده خواهد شد. 

بر این اساس، شرکت کوالکام – شرکت فناوری و مخابراتی آمریکا – روز گذشته (دوشنبه) نخستین تراشه فایو جی بی سیم جهان را رونمایی کرد. این مودم "اسنپ دراگون ایکس 50" نام دارد. هدف اولیه از این اختراع استفاده در گوشی‌های هوشمند و تجهیزاتی چون شبکه بی‌سیم خانگی است. این تراشه در تجهیزاتی که در نیمه اول سال 2018 میلادی تولید می‌شوند، استفاده خواهند شد. 

تراشه "ایکس 50" نشان دهنده گام‌های کوچک برای رسیدن به فایو جی است. سامانه بی‌سیم فایو جی سرعتی 100 برابر سامانه‌های فعلی (فور جی ) دارد و 10 برابر "فیبر گوگل" است که برای اتصال فیزیکی در خانه ارائه می‌شود. مرسوم است هنگامی که فناوری جدید بی‌سیم ارائه می‌شود، در ابتدا به صورت مستقل در یک دستگاه به کار گرفته شود. با این وجود، شرکت کوالکام پیشتر کوشیده است این تراشه را در تلفن‌ها نصب کند.

تنها کسانی که در کره جنوبی زندگی می‌کنند می‌توانند قدرت ایکس 50 را به زودی شاهد باشند. شرکت کوالکام اعلام کرده است این تراشه جدید احتمالاً در تلفن‌های شبکه "تلکام کره جنوبی" در مسابقات المپیک زمستانی 2018 استفاده خواهد شد. 

با این وجود، این تراشه محدودیت‌هایی نیز دارد. ایکس 50 تنها قابلیت اتصال به شبکه فایو جی را دارد و برای اتصال به شبکه‌های فور جی( 4G) و تری جی (3G) باید از تراشه بیسیم دیگری بهره گرفت.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار