سردار انصاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

پیگیر اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیر ایرانی هستیم

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران از پیگیری‌های مجدانه برای اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیرایرانی خبرداد.

خانواده شهدای غیر ایرانی تابعیت دریافت می‌کنند
سردار انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، از پیش‌بینی رسیدگی بیشتر به ایثارگران غیر ایرانی خبر داد و گفت: در اصلاحیه قانون جدید به خانواده شهدای غیر ایرانی توجه شده و قرار است تابعیت به آنان داده شود. اما هنوز بخشی از خانواده شهدای دفاع مقدس را نتوانسته‌ایم تابعیت بدهیم که در حال پیگیری آن نیز هستیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مدافعان حرم برای ما با ارزش و ارزش آفرینند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم بسیار مظلومند. بعضا خانواده‌ها جوانی دارند که بنا داریم به هر شکلی به این خانواده‌ها رسیدگی کنیم.

سردار انصاری خطاب به مسئولان بیان داشت: شهدای مدافع حرم اگر از نیروهای سازمانی یا اهالی محل شما هستند به دیدارشان بروید.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی 13 اردیبهشت سال جاری و در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم بخشی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، تصویب کردند که براساس ماده الحاقی28، دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی(غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذیصلاح، به شهادت رسیده‌اند حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطاء کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار