رییس سازمان فنی حرفه ای کشور گفت: کسب مهارت، بهره وری وارزش جامعه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدامین سازگارنژاد ریس سازمان فنی حرفه ای در نشست خبری هفدهمین مسابقات ملی مهارت که صبح امروز در سازمان فنی حرفه ای برگزار شد، با اشاره به ارتقای سطح ملی مهارت گفت: در کشور ما جوانان با بحران بیکاری روبه رو هستند.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح ملی مهارت در کشور باعث کاهش مشکل مردم در حوزه بیکاری می شود.

سازگارنژاد با بیان اینکه مهارت در بهره وری جامعه اهمیت دارد، اظهار داشت: مسابقات مهارت در سطح ملی و جهانی فرصت شناسایی نقاط ضعف و راه حل های برطرف آنها را به ما می دهد.

ریس سازمان فنی حرفه ای با اشاره به اینکه این مسابقات باعث پیشرفت جوانان در عرصه ملی می شود، بیان کرد: رابطه بین مهارت و رشد اقتصادی یک رابطه معنادار است. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت آموزی از گرایش های حایز اهمیت است،اظهار داشت: بین مهارت آموزی و یک جامعه رو به رشد یک رایطه مستقیم وجود دارد و برای برقراری یک جامعه پایدار به مهارت آموزی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برای انجام بهتر کارها باید مهارت داشت افزود: یک جامعه با مهارت نسبت به جوامع دیگر اثر گذار است مثلا در سرشماری آمار باید مهارت استفاده از اینترنت را داشته باشیم تا ثبت نام ها راحت تر انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان ها برای داشتن مهارت باید توانمند و هوشمند باشند اذعان داشت: برگزاری این مسابقات فرصت خود شناسی به ما می دهد و باعث داشتن نقش در این عرصه ها می شود.

ریس سازمان فنی حرفه این به همکاری صنعت ساختمان یا الکترونیک و تمامی صنایع اشاره کرد و گفت: مهارت یک امر مهم و اساسی در سرمایه کشوری است و مباحث اقتصادی باعث سوق کشور به کسب مهارت می شود.

سازگار نژاد با بیان اینکه با حمایت اتاق بازرگانی و اسناد یک کار بادقت و سرعت را به دنبال داریم، اظهار داشت:ما در پی شناساندن جذابیت فرهنگ مهارت آموزی به خانواده ها هستیم.

وی به آموزش مجازی اشاره کردو و افزود: فضای مجازی یک آموزش بدون زمان و مکان است که شرکت کنندگان توانایی و اثر خود را ثبت می کنند و از هم افزایی جوانانی که توانایی تولید محتوا و مهارت رادارند برای برگزاری این مسابقات استفاده می کنیم.  

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افراد دارای مهارت باید مورد سنجس قرار گیرند ابراز داشت: مهارت آموزی از زمان کسب دانش و دریافت مدرک باید به دانایی و توانایی شرکت کنندگان بیفزاید و مهارتشان سنجیده شود و برگزاری این مسابقات باعث افزایش سرعت و ایجاد رقابت بین جوانان کشور می شود.

رکورد شکنی تهرانی‌ها برای شرکت در مسابقات مهارت
ثابت نژاد معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای در نشست خبری هفدهمین مسابقات ملی مهارت که صبح امروز در سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد با اشاره به حضور حداکثری جوانان در مرحله هفدهمین دوره مسابقات اظهار داشت: شرکت در دوره شانزد‌همین مسابقات ملی مهارت از بین 35 هزار و 105 نفر، در مرحله شهرستانی شانزده هزار و 387 نفر، مرحله استانی چهار هزار و 21 نفر و در مرحله کشوری 406 نفر شرکت داشته‌اند.

وی به رشد 31.73 درصدی شرکت کنند‌گان در دوره هفدهمین نسبت به دوره قبل اشاره کرد و افزود: در دوره هفدهمین مسابقات مهارت در مرحله شهرستانی 61.53 درصد، استانی 25.2 درصد و کشوری 21.18 درصد رشد داشته است.

ثابت نژاد با بیان اینکه بیشترین شرکت کنند‌گان در این مسابقات جوانان تهرانی هستند ابراز داشت: بیشترین شرکت کننده در رشته فن‌آوری مد به تعداد 28 نفر و کمترین شرکت کننده در رشته آکو‌ات رو‌نیک با حضور هفت تیم است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای به حضور حداکثری آقایان اشاره کرد و افزود: در مرحله هفدهمین مسابقات مهارت به صورت کشوری 492 نفر شرکت می‌کنند که از بین این تعداد 431 نفر آقا و 61 نفر خانم هستند.

در ادامه این نشست حسین بابا‌ئیان دبیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه شرکت دانشجویان فنی و حرفه‌ای در این مسابقات برای اولین بار اتفاق می‌افتد افزود: این مهارت‌ها به همراه گرایش‌های مختلف برگزار می‌شود و با تغییرات فن‌آوری اطلاعات مواجه است.

وی به تأثیر این تغییرات در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات در آموزش مجازی داشتن ابزار و محتوای آموزشی است.

بابائیا‌ن بیان کرد: شناسایی نخبگان و متخصصان حوزه‌های مهارت‌آموزی الکترونیکی، توسعه کاربرد فا‌با، توسعه و ترویج محتوای الکترونیکی مهارتی، شناسایی توانمندی‌ها و ترغیب مدیران و مربیان و کار‌آموزی الکترونیکی در بخش دولتی و خصوصی، توسعه و ترویج مهارت آموزی الکترونیکی برای آحاد جامعه و توسعه و ترویج استفاده از برنامه‌های آموزشی موبایل از اهداف مهم جشنواره ملی محتوای الکترونیکی با طعم مهارت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار