همدان؛

گردآوری کتاب «پدافند غیرعامل» در همدان

مدیرکل پدافند غیرعامل همدان گفت: برای نخستین بار در کشور کتاب «پدافند غیرعامل» در این استان گردآوری و تدوین شد.

گردآوری کتاب «پدافند غیرعامل» در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدرسول حسینی با بیان اینکه 250 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مانور، بازدید از طرح‌ها، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی، رونمایی از کتاب و افتتاح چند طرح از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در همدان است.

وی با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشرو در پدافند غیرعامل است، یادآور شد: پس از برگزاری کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در 12 مهرماه سال جاری ستاد پدافند این استان به واسطه ارائه مقالات علمی مورد تقدیر قرار گرفت.

سیدرسول حسینی با بیان اینکه هم اینک تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های این استان دارای نماینده پدافند غیرعامل هستند، تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های شهرستانی و مراکز علمی نیز دارای رابط پدافند غیرعامل هستند.

وی ادامه داد: یک کاروان علمی متشکل از اساتید، نخبگان و نمایندگان مراکز علمی تشکیل شده که اعضای این تیم با حضور در شهرستان‌ها اقدام به آموزش علمی و عملی پدافند غیرعامل به رابطان و پاسخ به سوال‌های آنان می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان اضافه کرد: با وجود کمبود اعتبار و منابع، دوره‌های آموزشی خوبی برگزار شده که طبق آخرین نظر سنجی 73 درصد از مردم شهر همدان با واژه پدافند غیرعامل آشنا هستند.

وی افزود: هدف اصلی این مجموعه معرفی پدافند غیرعامل با یک رویکرد علمی به جامعه هدف بوده، چون این مولفه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

حسینی تأکید کرد: باید در زمان صلح تدبیری در زمینه پدافند غیرعامل بیاندیشیم تا در زمان بروز بحران با مشکل مواجه نشویم که برای تحقق این امر باید موضوع آموزش را جدی گرفت.

گفتنی است، سوم تا دهم آبان‌ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.