نخستین دوره طرح توانمندسازی و توسعه دانش شغلی مشاوران مدارس در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛،به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، در دومین روز از هفته بهداشت و روان ، اولین دوره طرح توانمندسازی و توسعه دانش شغلی مشاوران مدارس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه با حضور علی اسمعیل پور معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش ،دکتر رویا یاوریان استاد دانشگاه و جمعی از مشاوران مدارس در محل سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

علی اسمعیل پور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در ابتدای جلسه اظهار کرد: نقش مشاوران در آسيب شناسي مشكلات تحصيلي دانش آموزان وبرنامه ريزي در جهت حل آنها،افزايش سطح سلامت رواني دانش آموزان،‌ خانواده و كاركنان مدارس،كاهش ميزان شيوع آسيب هاي اجتماعي در بين دانش آموزان،ايجاد تغييرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به مدرسه وتحصيل،بهبود بخشيدن به وضعيت تحصيلي و درسي دانش آموزان از طريق افزايش سطح سلامت روان؛ بسیار ویژه،کلیدی و ارزشمند می باشد و مشاوران می توانند با ایجاد انگیزه و ارتباط موثر ،تحولی عظیم در نگرش دانش آموزان ایجاد کنند.

در ادامه دکتررویا یاوریان از اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به موضوع روزشمار دومین روز از هفته بهداشت و روان با شعار سلامت روان و شادابی در زندگی درباره اظطراب فراگیر و راهبردهای آن توضیحات مبسوطی را ارائه داد..

وی گفت: اظطراب بعنوان یک هیجان می تواند هم می تواند در زندگی نقش سازنده و بهنجار داشته باشد و یا اینکه بعنوان اظطراب نابهنجار خودرا بصورت اختلالات اظطرابی نشان دهد..

شایان ذکر است، آموزش بهداشت خواب و ارتباط آن با تغذیه و ورزش و سبک زندگی و ایجاد دید واقع بینانه از طریق تکنیک های کاربردی،آموزش عملی ریلکسیشن و... از مباحث بعدی این جلسه بود..

در پایان مشاوران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مشاوران ، دوره ، مدارس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.