اعزام دانشجویان و اساتید به کشور روسیه و بالعکس فراهم شد

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران گفت: زمینه اعزام دانشجویان و اساتید ایران به روسیه و بالعکس برای آموزش زبان های دو کشور فراهم شد.

اعزام دانشجویان و اساتید به کشور روسیه و بالعکس فراهم شد
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدرضا خضری مشاور و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران در نشست خبری اجلاس ایران و روسیه که عصر امروز در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد گفت: در اجلاسیه اول که سال گذشته در کشور روسیه برگزار شد موضوعات کلی مطرح شد و در خال حاضر یک گام به جلو رفته ایم.

وی ادامه داد:در این حوزه به مرحله عمل رسیده ایم و ارتباطات دانشگاهی شکل گرفته است و در اجلاس امسال سه میزگرد تخصصی برگزار می کنیم.

خضری در خصوص برنامه های که در اجلاس امسال برگزار می شود تصریح کرد:در این اجلاس که عبارت از پرداخت همکاری های علمی آموزشی دانشگاه ها، ارتقای رقابت پذیری آنها، تجارب مدیریت دانشگاه ها و مشکلات تربیت نیرو برای اقتصاد نوآورانه و نقش پارک های علم و فناوری در توسعه دانشگاه ها است برگزار می شود.

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران تصیح کرد: در هر میزگردی چند نفر از روسای دانشگاه های داخل و روسای دانشگاه های روسیه به ارائه دیدگاه خواهند پرداخت.

خضری گفت: پرداختن به مشکلات کلان کشورها و برآورده ساختن انتظارات نظام و جامعه، هم افزایی و هم اندیشی بین کشورها، دستیابی به مدیریت کارآمد در دانشگاه و افزایش کیفیت و اثربخشی در فعالیت دانشگاه از جمله اهداف این اجلاس است.

وی ادامه داد: این اجلاس نقطه خوبی در تاریخ ارتباطات دو کشور است که  مقرر شده است به صورت سالیانه در ایران و روسیه با حضور دانشگاه های مهم دو کشور برگزار شود که امسال دانشگاه تهران از بین 13 دانشگاه برتر به عنوان میزبان این اجلاس انتخاب شده و مسائل دانشگاه ها مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران در ادامه در خصوص برنامه های روسای روسی افزود:این اجلاس در سطح روسای دانشگاه های ایران و روسیه برگزار می شود، همچنین برنامه های جانبی بازدید از باغ نگارستان دانشگاه تهران، بازدید از عمارت پروین اعتصامی، بازدید از موزه ملی، سفارت روسیه در تهران، دیدار با سفیر روسیه و بازدید از برج میلاد از برنامه های جانبی این اجلاس است.

خضری یادآور شد: این اجلاس زمینه اعزام دانشجویان و اساتید ایران به روسیه و بالعکس را برای آموزش زبان های دو کشور فراهم می کند.

گفتنی است، دومین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه پنج شنبه 29 مهر در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار می شود و 13 رئیس دانشگاه از طرف ایران و 20 رئیس دانشگاه از طرف کشور روسیه در این اجلاس شرکت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار