در ایران اقلیت های دینی و مرزها ظرفیت های نظام و دولت اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست صمیمی با علما و فرهیختگان اهل سنت با بیان این مطلب گفت: در کشورهای همجوار و دور اقلیت از هر نوعی به همراه مرز نوعی تهدید برای آن کشور است و بر خلاف این در ایران و بخصوص در استان خراسان رضوی اقلیت دینی و مرز از ظرفیت ها و همگرایی بین شیعه و سنی از دستاوردهای این نظام است.

سید جواد حسینی افزود: اقلیت های دینی ، زبانی و نژادی ما در این استان نسبت به مرکزیت کشور نسبت به ارزش های دینی و مذهبی همگرا و پایبند هستند.

او اظهار داشت: اهل سنت در خراسان رضوی در ۶ شهر بصورت جمعیتی و در ۲۴ حوزه علمیه با ۲۱۲۰ طلبه نسبت به فراگیری تعالیم معارف دینی مشغول هستند.

حسینی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید پاسداشت و گرامیداشت حقوق مردم است و از این رو می توان همگرایی و وحدت بین همه اقلیت های دینی بخصوص شیعه و سنی است و این وحدت را در استان خراسان رضوی شاهد هستیم.

در خراسان رضوی دو نماینده از اهل سنت در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که این نشان واگرایی بین مردم در این استان است.

انتهای پیام // م ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.