سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی جدید اعلام کرد ساکنان کمپ نائورو برای فرار از شرایط موجود، به خودکشی روی آورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز دوشنبه، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد بسیاری از 410 پناهجوی ساکن در جزیره کوچک "مانوس"، به منظور فرار از شرایط نامساعد این اردوگاه، اقدام به خودکشی می‌کنند.

بر اساس قوانین سختگیرانه استرالیا، پناهجویانی که به صورت غیرقانونی قصد ورود به این کشور را دارند با قایق به جزیره مانوس – متعلق به گینه نو – منتقل می‌شوند و پس از آن، برای بازگشت به استرالیا واجد شرایط نخواهند بود.

عفو بین‌الملل اعلام کرد 58 نفر (معادل 15 درصد جمعیت ساکن در این اردوگاه) اقدام به خودکشی کرده اند و یا قصد آن را داشته اند. سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا درباره این گزارش اظهار نظر نکرد.

بسیاری از 410 مرد، زن و کودک ساکن در این اردوگاه، سال‌ها در این بازداشتگاه زندگی کرده اند. این افراد امکانات کافی برای زندگی ندارند. آن‌ها همچنین دسترسی اندکی به مراکز بهداشتی دارند. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، کودکان که حدود 10 درصد جمعیت این اردوگاه را تشکیل می‌دهند بیش از دیگر ساکنان آن، از شرایط موجود در این اردوگاه آسیب می‌بینند.

محکومیت بین‌المللی علیه سیاست مهاجرپذیری استرالیا هنگامی قوت گرفت که گزارشی درباره 2000 مورد تجاوز جنسی، حمله فیزیکی و خودزنی در یکی از اردوگاه‌های نائورو منتشر شد. بر اساس این گزارش، کودکان بیش از نیمی از قربانیان این حوادث را تشکیل داده اند.

"مالکوم ترنبول" – نخست وزیر استرالیا – اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد وضع اسکان این مهاجران را بازبینی کند. با این‌حال، استرالیا نتوانسته کشور ثالثی را متقاعد به پذیرش این پناهجویان کند. به همین دلیل، آینده این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار