فرماندار رودبارجنوب از رکودکشاورزی این منطقه به علّت نداشتن صنایع تبدیلی و بازارسخن گفت.

نبود صنایع تبدیلی تهدیدی برای کشاورزی رودبار جنوببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری رودبار جنوب؛ عطا ناوکی فرماندار رودبار جنوب در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، با اشاره به اهمیّت آموزش علی الخصوص آموزش های فنی و حرفه ای برای ورود صنعت به منطقه ویژه اقتصادی جازموریان،گفت: جمعّیّت بالای جوانان شهرستان تهدیدی برای منطقه است و کشاورزی به علّت نداشتن صنایع تبدیلی و بازار دچار رکود شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده محصولات این منطقه شامل حنا، کنجد، خیار گوجه، هندوانه و گندم که دارای رتبه های کشوری از لحاظ تولید می باشند افزود:به دلیل عدم آموزش کشاورزی و صنایع تبدیلی، به صورت خام و با قیمت بسیار پایین و با روش سنّتی در شهرهای دیگر فرآوری می شوند و به کشورهای دیگر صادر می شود.
ناوکی اظهار کرد: آموزش در بخش کشاورزی سیار مورد نیاز و کارگاه های کوچک خانگی را عاملی بر رونق بخشیدن به منطقه می دانیم.

محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار توسعه آموزش های مهارتی را در منطقه رودبار از اهداف این مجموعه دانست و از اختصاص فضای مناسبی به مجموعه آموزش فنی و حرفه ای که با کمک خیرین در دست بازسازی است، خبر داد. وی تجهیز نمودن فضا و استفاده از مرّبیان توانمند را از کارهای در دستور کار مجموعه دانست.

انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار