مدیرکل ثبت احوال استان از کاهش شش درصدی ولادت خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمدصدرا آراسته گفت : در شش ماهه نخست امسال یازده هزار و 266نوزاد در استان قزوین متولد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد  5 هزار و 827 نوزاد پسر و 5 هزار و 439 نوزاد دختر است که بر اساس این آمار به ازای هر 100 نوزاد دختر، 107 نوزاد پسر متولد شده است.

به گفته ی مدیرکل ثبت احوال استان ، ازاین تعداد 164 مورد دوقلوزائی و 4 مورد سه قلوزائی ثبت شده است.

وی افزود : بیشترین چند قلوزایی مربوط به شهرستان قزوین با 154 ولادت و کمترین آن مربوط به شهرستان آوج با 4 ولادت بوده است.

آراسته در ادامه از کاهش 8 درصدی وفات در استان خبر داد و گفت : در این مدت دو هزار و 912 مورد فوتی ثبت شده است .

وی افزود :از این تعداد هزار و 714 واقعه برای مردان و هزار و 198 واقعه برای زنان به ثبت رسیده است که این آمار نشان می‌دهد به ازای هر 100 فوت در بین زنان، 143 مورد فوت مردان ثبت شده است.

وی بیشترین گروه سنی فوت شدگان را 75 سال کمترین گروه سنی را بین 10 تا 14 سال  اعلام کرد .

وی ، فوت جوانان را در گروه سنی 15 تا 29  سال بیان کرد.

آراسته ، سه علت عمده فوت  را  بیماریهای قلبی و عروقی با 36.9 درصد ، سرطانها و تومور ها با 10.4 درصد و حوادث غیرعمدی با 10درصد بیان کرد .

مدیر کل ثبت احوال گفت : همچنین در بخش ازدواج طی همین مدت  پنج  هزار و 822 واقعه ازدواج  و هزار و 356 واقعه طلاق به ثبت است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به نام‌های انتخاب شده برای نوزادان بیان کرد: برای پسران نام‌های امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، امیر حسین و  محمدطاها و برای دختران فاطمه، زهرا، نازنین زهرا ، یسنا  و باران از بیشترین فراوانی برخوردار بوده‌ است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار