نیمه نخست امسال بیش از 162 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ، به آسیب دیدگان اجتماعی در استان آذربایجان غربی ارائه شده است.

 

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت : این آموزش ها در حوزه های مختلف فنی و حرفه ای به حاشیه نشینان شهری ، معتادان حاضر در مراکز درمان اجباری و زندانیان ارائه شده است.

محسن مددی از ارائه بیش از 38 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در سکونت گاههای غیر رسمی آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد : این میزان آموزش با برگزاری 17 دوره آموزشی برای 286 نفر ارائه شده است.

وی اضافه کرد : توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و یا در معرض آسیب های اجتماعی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای ، افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و تحقق سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی از اهداف مهم این آموزش هاست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد : در شش ماه اول امسال ، چهار دوره آموزشی در مراکز درمان اجباری معتادان با هدف ایجاد انگیزه ، امید به زندگی و اشتغال پس از آزادی معتادان حاضر در این مراکز برگزار شده است.

مددی گفت : در این دوره ها ، 59 نفر شرکت کرده و بیش از 9 هزار و 500 نفر ساعت آموزش به این افراد ارائه شده است.

وی افزود : در این مدت 897 زندانی در زندان های آذربایجان غربی از آموزش های مهارتی در استان بهره مند شده و برای آنان 60 دوره آموزشی در فنون مختلف برگزار شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی اظهار داشت : یکی دیگر از فعالیت های آموزشی این نهاد ، ارائه آموزش های مهارتی به سربازان در راستای اشتغالزایی برای آنان پس از پایان خدمت سربازی است که در شش ماه اول امسال 521 سرباز از این خدمات آموزشی بهره مند شده اند.

گفتنی است ؛ آذربایجان غربی یکی از استان های موفق کشور در ارائه آموزش های مهارتی است و سالانه بیش از هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان ارائه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.