مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر 2.5 درصد مردم استان در عضویت کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معصومه حسنی‌خونسار گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی استان 77 باب است و استان کرمانشاه 17 باب کتابخانه عمومی مشارکتی نیز دارد. از مجموع کتابخانه‌های نهادی استان کرمانشاه 62 باب آن شهری، 13 باب روستایی و دو باب سیار روستایی در شهرستان‌های قصرشیرین و هرسین است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تعداد کل اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را 50 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنان هستند.در حال حاضر 819 هزار و 173 عنوان کتاب با یک میلیون و 14 هزار و 568 جلد در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 930 هزار و 673 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به امانت رفته است، گفت: بیشتر این کتاب‌ها با موضوع ادبیات بوده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه را 37 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سرانه کشوری کتابخانه رای هر 100 نفر چهار مترمربع است  که این رقم در استان کرمانشاه برای هر 100 نفر یک متر و 79 سانتیمتر است.

حسنی‌خونسار در ادامه در خصوص آخرین روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز توضیحاتی داد و پیشرفت فیزیکی این کتابخانه را 32 درصد عنوان کرد و افزود: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال 1391 تاکنون متوقف است.

وی با بیان اینکه مکاتبات زیادی در خصوص دریافت اعتبار برای ادامه ساخت این کتابخانه با وزیر ارشاد داشته‌ایم، گفت: تاکنون هیچ نتیجه‌ای برای تامین اعتبار این پروژه نگرفته‌ایم.

حسنی‌خونسار افزود: تلاش برای تخصیص اعتبار برای ادامه روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه از طریق نماینده‌ها نیز در حال پیگیری است. اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت این کتابخانه 20 میلیارد تومان برآورد شده است و به محض دریافت اعتبار ادامه روند ساخت کتابخانه مرکز کرمانشاه از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.