مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت زیرساختی ۶۵ درصدی راه‌آهن میانه- اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت خواه با اشاره به راه آهن میانه- اردبیل گفت: طول این راه‌آهن ۱۷۵ کیلومتر است و شامل ۹ قطعه اجرایی است و از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه در آذربایجان شرقی شروع می‌شود و به سمت اردبیل می‌آید.

وی افزود: بر روی این خط آهن ۶ پیمانکار کار می‌کنند و پیشرفت زیرساختی ۶۵ درصدی داشته و شامل دو پروژه میانه- فیروزآباد و فیروزآباد- اردبیل می‌شود.

محبت خواه گفت: طول خط آهن میانه- فیروز آباد ۷۹ کیلومتر و شامل ۵ قطعه است همینطور فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ و ۴ قطعه و جمع قرارداد این پروژه بالغ بر ۳ هزار و ۵۹ میلیارد ریال است.

وی افزود: ایستگاه‌های طراحی شده برای این راه‌آهن در خارج از شهر قرار دارد و با توجه به دستوری که وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ایستگاه‌ها باید در داخل شهر طراحی شود ما هم در راستای عملی شدن این دستور در حال مطالعه برای ساخت در ایستگاه در داخل شهر هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
پیشرفت این پروژه از سال 84 همیشه 65 درصد اعلام شده گاهی 99.99 درصد اعلام شده ولی در عمل تکمیل این پروژه به گفته خود کارشناسان فنی 1000 میلیارد تومان پول نیاز دارد که تا الان 300 میلیارد به آن اختصاص یافته در عرض 11 سال که گذشت.
و این پروژه تا 15 سال آینده قابل بهره برداری نیست.