مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: 250هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  رضا امینی فزود: دانه روغنی کلزا در سالهای گذشته به صورت محدود دراین شهرستان کشت شده و امسال باتوجه به تسهیلات دولت و افزایش سطح آگاهی کشاورزان در این زمینه مجموع سطح زیرکشت این دانه روغنی به 250 هکتار رسیده است.
وی با اشاره به متوسط برداشت دانه روغنی ازهر هکتار به مقدار چهار تن افزود: با توجه به اینکه 98درصد روغن کلزای مصرفی در کشور وارداتی است دولت برای توسعه کشت محصول کلزا مشوق های حمایتی در نظر گرفته است.
امینی ادامه داد: کشاورزان به ازای کشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار از اراضی خود از تسهیلات 25میلیون ریالی با سود 12درصد برخوردار خواهند شد.
به گفته وی همچنین کشاورزان می توانند بذر این محصول را به صورت یارانه ای تامین و میانگین برای هرکیلوگرم بذر تنها 150هزار ریال پرداخت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد تاکید کرد: از دیگر تسهیلات دولت در حمایت از کشاورزانی که اقدام به کشت این محصول کنند پرداخت 50 درصد هزینه دستگاه کشت تاسقف 75میلیون ریال است.
امینی افزود: همچنین هزینه بیمه اراضی کشت دانه روغنی بر عهده دولت است.
وی بیان کرد: سیاست دولت ، کاهش واردات مواد اولیه روغن های خوراکی و رسیدن به خودکفایی است بنابراین از کلزا کاران حمایت ویژه می کند.
شهرستان بروجرد دارای حدود 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان بیش از 15 هزار هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.
زمان برداشت محصول کلزا در این شهرستان اوایل تیر سال آینده خواهد بود .
انتهای پیام/ا

برچسب ها: کشت ، هکتار ، کلزا ، بروجرد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.