ابوذر مسئول انجمن سینمای جوانان قم گفت: هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» ۱۵تا ۱۷ دی ماه ۱۳۹۵ به مدت سه روز در شهر قم برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج فریضه نماز به عنوان یکی از مؤثرترین راه های کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در راستای اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی به منزله یکی از جلوه های بی بدیل روحی انسان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

 مسئول انجمن سینمای جوانان قم بیان کرد: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده شامل: نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود، بررسی ابعاد بیکران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی (شامل: اعتیاد، طلاق، فضای مجازی، حاشیه نشینی و ...)، نقش نماز به عنوان بهترین شیوه جهت حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه، تاثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان، جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی، رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در ترویج نماز و نیایش، نماز و نمازخوانی در اجتماعات (مدارس – مساجد و...) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی، تبیین نقش وتأثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی، نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی، جایگاه تأثیرگذار نماز عبادی سیاسی جمعه است.

وی افزود: بخش فیلم این جشنواره شامل دو بخش مسابقه و نمایش ویژه است و تمامی علاقمندان می‌توانند در این دو بخش شرکت کنند. به فیلم‌های اقتباسی (اقتباس ادبی از متون کهن و امروز ایرانی اسلامی و  قصه های قرآنی، احادیث و روایات) در این بخش جایزه ویژه ای تعلق خواهد گرفت.

ابوذر تصریح کرد: در بخش نمایش ویژه این بخش غیررقابتی به منظور فراهم آوردن عرصه‌ای برای تبادل تجربه و اندیشه  هنرمندان و ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در قیاس با آثار سایر کشورها شکل گرفته است. گزیده‌ای از آثار داخلی و خارجی شامل بر فیلم‌های کوتاه و بلند در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اذعان داشت: در این بخش موضوع ویژه شامل «اقتباس ادبی از متون مرتبط موضوعی از ادبیات کهن و امروز ایرانی و اسلامی و قصه های قرآن و احادیث و روایات» گنجانده شده است.

 در پایان عنوان کرد: در بخش عکس نیز شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر ۷ عکس به صورت تک عکس و یا  مجموعه به دفتر جشنواره ارسال کنند.

علاقمندان تا ۲۸  آبان‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.