مبارزات انتخاباتی دو نامزد اصلی ریاست خزانه‌داری ایالت میزوری بر روی قرارداد تجاری ایران و بوئینگ متمرکز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سنت لوئیز تودی؛ "اریک اشمیت،" از حزب جمهوری‌خواه، و "جودی بیکِر،" از حزب دموکرات، دو نامزد انتخابات ریاست خزانه‌داری ایالت میزوری هستند و در تبلیغات خود توجه ویژه‌ای به توافق تجاری صورت گرفته میان ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ دارند.

به موجب قراردادی که شرکت بوئینگ با ایران امضا کرده است باید 80 فروند هواپیمای مسافربری را تحویل این کشور دهد. قوانین ایالتی در میزوری، شرکت‌هایی را که با عقد قراردادهای خارجی موجب درآمدزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شوند را از پرداخت مالیات معاف می‌کند. "اشمیت" مدعی است بوئینگ به دلیل برقراری ارتباط تجاری با ایران که به ظن او حامی تروریسم است، نباید مشمول معافیت قرار بگیرد. وی معتقد است معافیت 229 میلیون دلاری این قرارداد نباید شامل حال بوئینگ شود.

اشمیت در این باره مدعی شد: فکر می‌کنم پول هیچ مالیات‌دهنده آمریکایی نباید به شرکتی تعلق بگیرد که با ایران وارد معامله شده است. ایران در فهرست حامیان تروریسم وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و لغو تحریم‌ها علیه آن بی‌معنی است.

جودی بیکِر نظری کاملا مخالف با اشمیت دارد و در تبلیغات انتخاباتی خود تاکید می‌کند قطع بسته اعتبار مالی دولت برای شرکت بوئینگ، فرصت‌های شغلی زیادی را در ایالت میزوری نابود می‌کند. وی در این باره گفت: من هم از قانون ممانعت از سرمایه‌گذاری اموال دولتی در کشورهایی که حامی تروریسم هستند حمایت می‌کنم؛ اما فراموش نکنید در قرارداد بوئینگ قرار نیست ما پولی به ایران پرداخت کنیم. در حقیقت به موجب این قرارداد، پول و سرمایه کلانی را به آمریکا وارد کرده‌ایم.

چهره‌های سرشناس دیگری نیز از حزب لیبرترین و گرین پارتی نیز برای حضور در انتخابات ریاست مالی ایالت میزوری اعلام کاندیداتوری کرده‌اند؛ اما اشمیت 41 و بیکِر 56 ساله به دلیل سوابق پربار سیاسی از بخت بیشتری برای انتخاب بهره‌مند هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار