رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا با همکاری موسسه بین المللی ایکاردا در این استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی گفت: اجرای پروژه ایکاردا در 905 هزار هکتار از اراضی زراعی چهار استان کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان شرقی انجام می‌شود.


وی هدف اصلی اجرای پروژه ایکاردا را تامین امنیت غذایی جامعه دانست و افزود: اهداف دیگر این پروژه افزایش تولید در واحد سطح در مزارع دیم و افزایش راندمان تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با اجرای این پروژه سالانه پنج  درصد راندمان تولید در مزارع دیم استان افزایش یافته که طی پنج سال عملکرد مزارع دیم ما 25 درصد افزایش خواهد یافت.

شهبازی با اشاره به اینکه در پروژه ایکاردا از کشت‌های حفاظتی بهره‌گیری خواهد شد، گفت: در کشت محصولات از بذور اصلاح شده مرغوب بهره‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های آموزشی، ترویجی توسط محققین آخرین یافته ها به کشاورزان انتقال داده می‌شود، افزود: با اجرای این پروژه کشاورزان ما کشاورزی علمی‌تری را خواهند داشت.

 قرارداد اجرای پروژه ایکاردا توسط وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و هم اکنون کارگاه آموزشی- ترویجی آن در استان کرمانشاه با حضور متولیان اجرای این پروژه در حال برگزاری است.
ایکاردا مرکز تحقیقات بین المللی در مناطق خشک است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.