رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: با توجه به اینکه استعداد یابی یکی از اهداف مهم ما در مسابقات قهرمانی کشور است، هر استان در مسابقات کشوری ملزم به همراه داشتن دو ورزشکار زیر 20 سال خواهد بود.

خمجانی: تیم ها ملزم به داشته 2 بازیکن زیر 20 سال هستند
حبیب خمجانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: من در ریو حضور نداشتم و در این مورد نظر نمی دهم و قرار است یک جلسه آسیب شناسی با حضور کادر فنی تیم ملی برگزار شود که پس از آن می توانم نظر قطعی خود را اعلام کنم.

وی اظهار داشت: اکنون اولویت با مسابقات جهانی تیم ملی جوانان است و هدف انجمن موفقیت ملی پوشان در این رقابت ها است و بررسی تیم بزرگسالان را در کنار دیگر برنامه ها برگزار می کنیم تا در این رده به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن عنوان داشت: تیم ملی جوانان برای کسب سهمیه مسابقات جهانی بهمن ماه سال جاری به تایلند اعزام می شود. بر این اساس سه مرحله اردوی آمادگی در نظر گرفته شده که از آبان ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: نخستین اردوی آمادگی تیم ملی اواخر آبان ماه با حضور 30 ورزشکار منتخب جشنواره مهر رضوی سال گذشته برگزار می شود که در پایان این اردو 15 ملی پوش به عنوان نفرات اصلی انتخاب خواهند شد.

خمجانی افزود: دومین مرحله اردو در آذر ماه و آخرین مرحله آن که متصل به اعزام است در دی ماه برگزار می شود و تیم ملی متشکل از 12 ملی پوش در رقابت های کسب سهمیه شرکت می کند.

وی تصریح کرد: این رقابت ها با حضور 10 تیم برگزار می شود که تنها دو تیم می توانند مجوز حضور در مسابقات جهانی را دریافت کنند که در صورتی ما موفق به کسب سهمیه شویم سال آینده به کانادا اعزام خواهیم شد.

خمجانی در خصوص رقابت های قهرمانی کشور گفت: بر اساس بخش نامه ای که به هیات های سراسر کشور ارسال شد، تاکنون 19 استان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و اگرچه مسابقات را بر اساس این 19 تیم برنامه ریزی کردیم ، اما اگر تیمی در این فاصله اعلام آمادگی کند، آن را نیز به جمع تیم های شرکت کننده اضافه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استعداد یابی یکی از اهداف مهم ما در مسابقات قهرمانی کشور است، هر استان ملزم به همراه داشتن دو ورزشکار زیر 20 سال خواهد بود تا در کنار مسابقات، عملکرد این ورزشکاران جوان نیز رصد و برای پشتوانه سازی تیم های ملی از آنها استفاده شود.

خمجانی در ادامه افزود: تیم ها در 5 گروه دسته بندی می شوند و قرعه کشی شب قبل از مسابقات انجام خواهد شد و تیم ها به صورت دوره ای با هم روبرو می شوند.در حال حاضر مشغول بررسی شرایط استانها برای میزبانی هستیم و پس از قطعی شدن، مکان و زمان دقیق مسابقات اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا تیم ملی جوانان بتواند سهمیه مسابقات جهانی را بدست آورد تا روند رو به رشدی را در این رشته رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار