به مناسبت روز جهانی غذا، جشنواره صبحانه سالم در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر حمیدرضا بنفشه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به شعار روز جهانی غذا با عنوان "آب و هوا در حال تغییر است کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند" افزود: منظور از تغییر غذا و کشاورزی استفاده از روش های هوشمندانه و منابع در ایجاد و توسعه کشاورزی پایدار است.
 وی عنوان کرد: مصرف بیش از حد مواد غذایی همچون روغن و چربی، قند و شکر و نمک می تواند به عنوان یک عامل موثر در شکل گیری و بروز بیماری هایی غیر واگیر ناشی از غذا مطرح باشد.
دکتر بنفشه، با اشاره به اینکه از 25 تا 30 مهر سال جاری به عنوان هفته جهانی غذا نامگذاری شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه از سوی معاونت غذا و دارو، اطلاع رسانی نشانگر های رنگی، اصلاح الگوی مصرف، تشخیص اصالت کالاهای سلامت محور و ... از اهم فعالیت های معاونت غذا و دارو در این نمایشگاه است.
سهیلا صانعی مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج تغذیه سالم، معرفی صبحانه سالم، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده عنوان کرد.
این گزارش حاکیست: در جشنواره تهیه صبحانه سالم معاونت غذا و دارو دانشگاه جمعی از کارکنان این معاونت با استفاده از مواد اولیه سالم، اقدام تهیه انواع صبحانه نمودند که در داوری این غذاها علاوه بر طعم و مزه، سالم بودن مورد ارزیابی قرارگرفت.
 گفتنی است: سهیلا صانعی و سیدرضا جندقی پور به صورت مشترک حائز رتبه اول، سید جواد حسینی رتبه دوم و دکتر زهره جلودارایان رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار