رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برای مقابله با جرائم باید به سمت پیشگیری رشدمدار برویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدرضا عدالتخواه گفت: جامعه رشدمدار جامعه‌ای است که بر پایه آگاه‌سازی و تقویت ارزش‌های والای انسانی شکل گرفته باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته امروزه در دنیا چالشی به نام جرم و جنایت رو به افزایش است و کشور ما هم به دور از این موضوع نیست.


عدالتخواه جای تشکیل پرونده شخصیت برای افراد را به شدت خالی دانست و افزود: از سال 92 زمزمه‌های تشکیل پرونده شخصیت برای افراد شنیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در ابتدای ورودم به استان کرمانشاه جمعیت خیلی بیشتری در زندان‌ها بودند، گفت: به عنوان مثال در آن زمان 70 نفر نوجوان در کانون اصلاح و تربیت بودند که این تعداد با انواع مجازات‌های اصلاح‌مدار و رشدمدار به 17 نفر رسیده است.
عدالتخواه در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح "نماد" در برخی از استان‌های کشور گفت: این طرح که مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است در شش استان کشور و در شهر کرمانشاه در ناحیه یک آموزش و پرورش و همچنین شهر پاوه در حال اجرایی شدن است و در واقع یک اورژانس دانش‌آموزی است که بر اساس آن دانش‌آموزان می‌توانند مشکلات روحی، روانی، جسمی، خانوادگی و... خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.