مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان از آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم (کاشت گل در ظروف شیشه‌ای) در پارک بانوان همدان خبر داد.

آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم در پارک بانوان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مصطفی موسوی با اشاره به آموزش شهروندی کاربردی و آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم (کاشت گل در ظروف شیشه‌ای) اظهار کرد: این برنامه 29 مهر و 6 آبان ماه ساعت 15 تا 17 در پارک بانوان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور برای همه بانوان آزاد و رایگان است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی تراریوم، آموزش نگهداری از گل و گیاه خانگی، نحوه تولید تراریوم و افزایش میزان گل‌های گلخانه‌ای در منازل است.

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه نگاه به سبزی موجب شادابی می‌شود، گفت: بنابراین توجه به این بخش و افزایش آموزش نگهداری از گل و گیاه در خانه‌ها به شادابی افراد، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش معضلات اجتماعی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: گل و گیاه نقش به سزایی در تقویت روحیه افراد دارد و قطعاً افزایش سرانه فضای سبز خانگی نیازمند برنامه‌ریزی شهری است.

موسوی اضافه کرد: با شروع فصل سرد سال و ایجاد محدودیت برای نگهداری از گل‌ها و سبزه‌های باغچه‌ها، روی آوردن به گلدان‌ها و ایجاد گلخانه‌های خانگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این خلأ در خانواده‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروزه با افزایش آپارتمان‌نشینی، تولید گل‌ها و سبزه‌های خانگی به امری ضروری مبدل شده است تا ضمن طراوت بخشی به منازل، بتوان از روح سرسبزی در همه فصول سال در منازل برخوردار بود.

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان خاطرنشان کرد: آموزش تولید و کاشت تراریوم نخستین گام در این مسیر است که علاوه بر ماهیت گلدانی، از زیبایی و تزئین خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نگهداری از گلدان در خانه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش‌های لازم دارد، گفت: این برنامه با همکاری شهرداری منطقه 2 و موسسه سبز پژوهان الوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.