عبدالله عبدالله:

تداوم مشکلات و اختلافات کمیته ملی المپیک بر روحیه ورزشکاران تاثیرات منفی دارد

رییس اجراییه کشور در دیدار با هیئت رهبری کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون‌ها و مربیان گفت که مشکلات و اختلاف کمیته ملی المپیک به زودی حل می‌شود.

عبدالله عبدالله: تداوم مشکلات و اختلافات کمیته ملی المپیک بر روحیه ورزشکاران تاثیرات منفی داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ریاست اجراییه در خبرنامه‌ای که منتشر کرده، نوشته است که عبدالله عبدالله در این دیدار از ورزشکاران تقدیر کرده است.

در این دیدار رؤسای فدراسیون‌های کمیته ملی المپیک کشور از اختلافات درونی، مداخلات سیاسی، ایجاد کمیته المپیک موازی، عدم پرداخت بودجه، عدم هماهنگی و حمایت ورزشکاران ابراز نگرانی کرده و می‌گویند: «تداوم این وضعیت بالای روحیه ورزشکاران و دست‌آوردهای ورزشی کشور در عرصه بین‌المللی تاثیرات منفی دارد.»

رییس اجرائیه کشور در مورد مشکلات این کمیته گفت: «مشکلات کمیته ملی المپیک و ورزشکاران را براساس قانون و معیارهای جهانی در سطح رهبری حکومت وحدت حل می‌کنیم و در این باره با توجه به مشکلات و خواسته‌های شما، به زودی اقدام صورت می‌گیرد. اما جامعه ورزشی افغانستان باید بدون در نظر داشت مسایل سیاسی به دست‌آوردها، رشد و پیشرفت ورزش کشور بپردازند.»

دولت افغانستان فهیم هاشمی را به حیث مسوول کمیته ملی المپیک تعیین کرده است. اما نهادهای بین‌المللی ورزشی ظاهر اغبر را به عنوان رییس این کمیته به رسمیت می‌شناسد.

چند سال است که اختلافات درونی در کمیته ملی المپیک جریان دارد. اکنون به‌طور غیر رسمی دو کمیته ملی المپیک وجود دارد که یکی آن را ظاهر اغبر و دیگری را فهیم هاشمی مسوولیت‌اش را به پیش می‌برند.

گفته‌ می‌شود که ظاهر اغبر از حامیان عبدالله در زمان انتخابات و فهیم‌ هاشمی نیز از نزدیکان غنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.